Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky portálu www.kosik.sk, vyvinutého, registrovaného a prevádzkovaného obchodnou spoločnosťou Košík.sk Online Supermarket s. r. o., IČ: 549 78 238, so sídlom Gorkého 12, 811 03 Bratislava - mestská časť Staré mesto, zapísanej v obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III, Oddiel: Sro, vložka č. 165088/B (ďalej len „KOŠÍK“) pre nákup tovaru a/alebo služieb prostredníctvom internetového portálu www.kosik.sk (ďalej len „VOP“).
I. Úvodné ustanovenia – služby – popis, zmeny obchodných podmienok
1.1. Tieto VOP Košíka upravujú najmä vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe zmluvy na nákup tovaru a/alebo využitie služieb Košíka (ďalej len „Zmluva“) uzatvárané medzi Košíkom a kupujúcim/i (ďalej len „Zákazník“), ktorý si prostredníctvom internetového portálu www.kosik.sk kupuje alebo plánuje kúpiť prostredníctvom Košíka tovar a/alebo službu ponúkanú na vyššie uvedenom internetovom portáli.
1.2. Tieto VOP sú určené výlučne pre nákup tovaru a/alebo služieb Zákazníkom za účelom priamej spotreby. Nákup tovaru za účelom podnikania, napríklad za účelom jeho ďalšej predaja, nie je na internetovom portáli www.kosik.sk možný.
1.3. U konkrétnej ponuky tovaru a/alebo služieb Košíka propagovaných na internetovom portáli www.kosik.sk môžu byť uvedené ustanovenia odlišné od VOP. Také prípadné odlišné ustanovenia majú prednosť pred týmito VOP.
1.4. Ustanovenia týchto VOP sú nedeliteľnou súčasťou Zmluvy. VOP sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Zmluva je uzavretá len v slovenskom jazyku. Po uzavretí Zmluvy je objednávka zákazníka Košíkom archivovaná a prístupná v jeho užívateľskom účte (Môj účet) po dobu jedného roka.
1.5. Košík môže jednostranne meniť alebo dopĺňať znenie VOP. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúcej verzie VOP. Košík informuje Zákazníkov o zmene VOP na internetovom portáli www.kosik.sk, prípadne iným vhodným spôsobom, aby sa s aktuálnym znením VOP Zákazník mohol bez neprijateľných ťažkostí oboznámiť. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa stanovuje, že Zmluva sa riadi vždy tou verziou VOP, ktorá je účinná v čase jej uzatvorenia.
II. Uzavretie Zmluvy medzi KOŠÍKom a Zákazníkom
2.1. Na internetovom portáli www.kosik.sk KOŠÍK propaguje tovar a služby vrátane hodnoty ponúkaného tovaru a/alebo služieb. Ceny ponúkaného tovaru a/alebo služieb zahŕňajú daň z pridanej hodnoty, prípadné recyklačné a/alebo zálohové poplatky, ak sa takéto na daný produkt vzťahujú.
2.2. Možnosť uzavretia zmluvy o tovare a/alebo službách KOŠÍK za zvýhodnených podmienok a stanovenej ceny (v prípade vernostných a iných udalostí) zostáva v platnosti po dobu uvedenú na www.kosik.sk Internetovom portáli a za predpokladu, že sú splnené podmienky uvedené v konkrétnej ponuke na www.kosik.sk Internetovom portáli.
2.3. Tovar a/alebo služby objednané Zákazníkom na www.kosik.sk Internetovom portáli sú ďalej označované ako "Objednávka" pre účely uzavretia Zmluvy a uplatňovania práv a povinností vyplývajúcich zo Zmluvy, ako aj pre účely týchto VOP.
2.4. Zákazník si je vedomý nasledujúcich povinností voči KOŠÍKu, a preto zodpovedá za pravdivosť a úplnosť nasledujúcich prehlásení:
a) je plne právne spôsobilý na právne úkony, najmä s ohľadom na svoj vek, alebo je zastúpený zákonným zástupcom,
b) ak je mladší ako 18 rokov, nebude si na Internetovom portáli objednávať www.kosik.sk taký tovar a/alebo služby, pre ktoré je minimálny vek 18 rokov podmienkou užívania,
c) všetky informácie poskytnuté KOŠÍK sú pravdivé, úplné, presné a správne,
d) zaplatením ceny za Objednávku neobchádza ani neporušuje práva tretích osôb a je oprávnený použiť finančné prostriedky použité na úhradu Objednávky,
e) pred začatím používania Internetového portálu www.kosik.sk sa s týmito VOP dôkladne oboznámil, oboznámil sa s nimi a súhlasí s nimi,
f) www.kosik.sk nenakupuje tovar na Internetovom portáli, za účelom ďalšieho predaja tretím osobám.
2.5. Pre uzatvorenie Zmluvy si Zákazník vyberie požadované množstvo ponúkaného tovaru a/alebo služieb a adresu, na ktorú bude Objednávka doručená, a prípadne poskytne aj informácie dôležité pre odovzdanie Objednávky. Pre záväzné vytvorenie objednávky je požadovaná súhrnná kúpna cena tovaru v Objednávke v minimálnej sume uvedenej na www.kosik.sk Internetovom portáli a hmotnostný limit pre Objednávku do 100 kg, ak nie je na www.kosik.sk Internetovom portáli uvedené inak. Cena dopravy na Internetovom portáli bude pripočítaná ku konečnej kúpnej cene Objednávky www.kosik.sk po zadaní adresy a času doručenia, pokiaľ Zákazník nemá nárok na službu "Doprava zadarmo", ktorej podmienky sú uvedené na www.kosik.sk Internetovom portáli.
2.6. Zákazník berie na vedomie, že cena tovaru predávaného podľa hmotnosti (napr. ovocie, zelenina, mäso) je uvedená v približnej výške podľa obvyklej hmotnosti jedného kusu. Zákazník objednáva len počet kusov na tieto položky. Cena za tieto položky bude upravená podľa konkrétnej hmotnosti tovaru dodaného objednávateľovi na základe objednávky, s čím zákazník súhlasí.
2.7. Pred odoslaním Objednávky je Zákazníkovi umožnené skontrolovať a zmeniť jej obsah a údaje uvedené v Objednávke. Objednávka sa považuje za záväznú okamihom, keď ju zákazník odošle spoločnosti KOŠÍK kliknutím na tlačidlo zaväzujúce zákazníka k úhrade. Údaje uvedené v Objednávke sa odoslaním považujú za správne.
2.8. V závislosti od povahy objednávky Zákazníka je KOŠÍK vždy oprávnený požiadať o dodatočné potvrdenie Objednávky (napr. písomne alebo telefonicky). Ak to Zákazník nepotvrdí, považuje KOŠÍK príslušnú Objednávku za neplatnú.
2.9. Kúpna zmluva medzi KOŠÍKOM a Zákazníkom vzniká akceptáciou Objednávky Zákazníka spoločnosťou KOŠÍK, ktorá je odoslaná bez zbytočného odkladu po prijatí Objednávky na e-mailovú adresu uvedenú Zákazníkom v Objednávke. Cena Objednávky bude upravená podľa skutočnej hmotnosti tovaru predaného podľa hmotnosti, ktorý je dodaný v rámci Objednávky, s čím Zákazník súhlasí.
2.10. V prípade, že Objednávka obsahuje tabakové výrobky, alkoholické nápoje alebo iný tovar a/alebo služby, pre ktoré je podmienkou užívania minimálny vek 18 rokov, je KOŠÍK oprávnený pred uzatvorením Zmluvy skontrolovať vek Zákazníka. Ak požadovaný vek Zákazníka nie je preukázaný, KOŠÍK je oprávnený neuzavrieť Zmluvu so Zákazníkom a v prípade už uzatvorenej Zmluvy od tejto odstúpiť.
2.11. Následne KOŠÍK doručí Objednávku Zákazníkovi vo zvolenom časovom úseku podľa danej Objednávky, a to okrem výnimočných prípadov, kedy sa KOŠÍK so Zákazníkom dohodnú na inom termíne doručenia. Za Objednávku doručenú vo zvolenom časovom úseku sa považuje Objednávka doručená v rozsahu plus/mínus 1 hodina od zvoleného času. Okrem objednávateľa môže tovar prevziať aj zástupca zákazníka alebo iná fyzická osoba staršia ako 18 rokov, ktorá býva v byte alebo iných priestoroch objednávateľa na adrese zákazníka a ktorá hodnoverne preukáže svoju totožnosť osobe, ktorá odovzdáva tovar objednávateľovi v mene KOŠíka. V prípade, že Objednávka obsahuje tovar a/alebo služby, pre ktoré je podmienkou užívania minimálny vek 18 rokov, či už na základe právnych predpisov alebo ak tak určí KOŠÍK, je osoba prijímajúca Objednávku (vrátane Zákazníka) vždy povinná hodnoverne preukázať svoj vek osobe poverenej KOŠÍKOM na odovzdanie Objednávky; ak osoba prijímajúca Objednávku (vrátane Zákazníka) nepreukáže, že dovŕšila vek 18 rokov, tovar jej nebude odovzdaný a/alebo jej nebude poskytnutá služba a cena takéhoto tovaru, ak bola zaplatená, bude vrátená Zákazníkovi v Kreditoch (ako sú tieto definované ďalej v týchto VOP) na jeho zákaznícky účet (viac o Kreditoch viď čl. III VOP).
2.12. Pri odovzdávaní Objednávky bude Zákazníkovi odovzdaný dodací list so zoznamom zakúpeného tovaru a jeho cenou. V súlade s ustanovením § 72 ods. 1 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov KOŠÍK nevystavuje odberateľovi daňový doklad. Daňový doklad bude k dispozícii na stiahnutie v profile zákazníka na internetovom portáli www.kosik.sk.
2.13. Zákazník berie na vedomie, že KOŠÍK nie je povinný uzatvoriť Zmluvu, najmä s osobami, ktoré v minulosti podstatným spôsobom porušili Zmluvu (vrátane VOP).
2.14. Klient pri uzatváraní Zmluvy súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku. Náklady, ktoré vzniknú Objednávateľovi pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku v súvislosti s uzatvorením Zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory a pod.), znáša Klient sám.
III. Zákaznícky účet
3.1. Pre dokončenie Objednávky prostredníctvom www.kosik.sk Internetového portálu je potrebné, aby sa Zákazník na uvedenom internetovom portáli zaregistroval, čo bude mať za následok vytvorenie jeho zákazníckeho účtu. Objednávať prostredníctvom www.kosik.sk Internetového portálu nie je bez registrácie možné.
3.2. Pri registrácii je Zákazník vyzvaný na vytvorenie prístupového hesla k svojmu zákazníckemu účtu tak, aby toto heslo bolo dostatočne bezpečné a zákazníkov účet chránený. Zákazník je povinný toto heslo uchovávať v tajnosti a nezdieľať ho s inými osobami. Zákazník nesie plnú zodpovednosť za všetky akcie, ktoré sú vykonané z jeho účtu.
3.3. Zákazník je povinný bez zbytočného odkladu informovať KOŠÍK, ak má podozrenie na zneužitie svojho hesla alebo ak bolo jeho heslo sprístupnené tretej osobe. V prípade dôvodnej obavy, že zákaznícky účet Zákazníka je alebo môže byť zneužitý, je KOŠÍK oprávnený zablokovať účet Zákazníka alebo požiadať Zákazníka o zmenu hesla. KOŠÍK nezodpovedá Zákazníkovi za žiadnu škodu, ktorá vznikne v dôsledku prezradenia alebo zneužitia hesla zákazníka.
3.4. KOŠÍK je (i) v prípadoch stanovených týmito VOP, (ii) podľa svojho uváženia alebo (iii) na základe dohody so Zákazníkom oprávnený pripísať Zákazníkovi tzv. kredity (ďalej len "Kredity") na zákaznícky účet Zákazníka, napr. pri uplatnenej reklamácii v rámci vernostných programov, neprevzatí tovaru Zákazníkom a pod. Zákazník je oprávnený použiť pripísané Kredity počas doby ich platnosti (aktuálna platnosť Kreditov je vždy uvedená v zákazníckom účte Zákazníka) na úhradu kúpnej ceny prípadného ďalšieho nákupu, kedy 1 kredit sa rovná 1,- € (slovom: jedno EUR). Ak nie je týmito VOP alebo vzájomnou dohodou medzi KOŠÍKOM a Zákazníkom stanovené inak, Zákazník nemá nárok na získanie Kreditov voči KOŠÍKU. Kredity nie je možné použiť na zaplatenie kúpnej ceny za tabakové výrobky, počiatočnú dojčenskú výživu a charitatívne predmety. Zákazník berie na vedomie a súhlasí, že Kredity nie je možné zameniť za peniaze a sú použiteľné len striktne v súlade so vzájomnou dohodou medzi KOŠÍKOM a Zákazníkom alebo s týmito VOP. KOŠÍK je súčasne oprávnený jednostranne upraviť dobu platnosti Kreditov odchylne od tohto ustanovenia VOP kedykoľvek podľa svojho uváženia
3.5. Zákazník berie na vedomie, že KOŠÍK je oprávnený obmedziť prístup Zákazníka k účtu Zákazníka, ak Zákazník v minulosti podstatným spôsobom porušil Zmluvu (vrátane týchto VOP). Obmedzenie prístupu k zákazníckemu účtu podľa tohto odseku znamená najmä, ale nie výlučne, obmedzenie spôsobov platby, obmedzenie služby "Doprava zadarmo", zvýšenie minimálnej sumy objednávky na individuálny nákup a/alebo celkové obmedzenie zákazníckeho účtu. KOŠÍK o obmedzení prístupu Zákazníka k jeho účtu vhodnou formou oboznámi s uvedením dôvodu na takéto obmedzenie. Zákazník je proti takémuto obmedzeniu oprávnený podať námietku do 3 dní od doručenia oznámenia, a to na emailovú adresu info@kosik.sk. Na oneskorene podané námietky nebude prihliadané. KOŠÍK si vyhradzuje právo konečného rozhodnutia sporných prípadov ohľadne oprávneností obmedzenia prístupu Zákazníka k jeho zákazníckemu účtu.
IV. Zmena zmluvy, dodatočná objednávka a odstúpenie od zmluvy pred doručením objednávky
4.1. Objednávka je pre Zákazníka záväzná okamihom jej dokončenia na www.kosik.sk Internetovom portáli. Zmena Objednávky po jej dokončení, resp. po uzavretí Zmluvy je možná len v prípade, ak KOŠÍK kontaktuje Zákazníka telefonicky alebo inak s informáciou, že objednaný tovar už nie je dostupný a/alebo v prípade opätovného objednania tovaru uskutočneného Zákazníkom v časovom intervale zobrazenom v zákazníckom prostredí pri jednotlivých otvorených Objednávkach. Možnosť opätovnej objednávky bude možná len pre objednávky doručené najskôr 180 minút po potvrdení objednávky. V prípade opätovnej objednávky nie je zákazníkovi účtovaná dodatočná cena za dodanie tovaru (z pohľadu tejto služby sa jedná o jednu objednávku), ale prípadné zľavy ponúkané na internetovom portáli www.kosik.sk sa nesčítavajú (napríklad v prípade zľavovej akcie 2+1 zdarma nemá zákazník nárok na 1 kus tovaru zadarmo, ak bol druhý kus tovaru zakúpený v rámci opätovnej objednávky).
4.2. Zákazník je oprávnený zrušiť Objednávku prostredníctvom www.kosik.sk internetového portálu najneskôr do 20:00 hod. v deň predchádzajúci plánovaného dňa doručenia Objednávky. V deň dodania môže zákazník meniť len čas dodania alebo adresu doručenia, a to len s výslovným súhlasom KOŠÍKA. Od okamihu, keď je Objednávka už odoslaná Zákazníkovi, nie je možné Objednávku zrušiť ani zmeniť adresu alebo čas doručenia. V prípade, ak Objednávka nie je Zákazníkom prevzatá alebo Zákazník nie je zastihnutý, sa Objednávka vracia ako nedoručená KOŠÍKu a je považovaná za stornovanú. KOŠÍK v lehote do 14 dní od vrátenia Objednávky pripíše Zákazníkovi zákaznícke Kredity v hodnote zodpovedajúce hodnote tejto Objednávky.
4.3. Pri zmene Objednávky alebo zrušení Objednávky podľa predchádzajúceho odseku je Zákazník povinný uviesť číslo Objednávky, dátum Objednávky a prípadne číslo účtu na vrátenie zálohy za cenu Objednávky, ak bola uhradená. Ak zákazník neposkytne číslo účtu na vrátenie zálohy pri danom úkone, bude záloha vrátená na účet, z ktorého bola platba vykonaná.
V. Cena objednávky a platobné podmienky
5.1. Cena Objednávky a akékoľvek ďalšie náklady vyplývajúce zo Zmluvy sú splatné pri odovzdaní tovaru z Objednávky Zákazníkovi. Po dokončení Objednávky môže Zákazník uhradiť zálohu bezhotovostne platobnou kartou prostredníctvom zabezpečenej platobnej brány. Táto záloha bude potom zahrnutá do ceny Objednávky po jej odovzdaní, akýkoľvek preplatok je vrátený Zákazníkovi na účet, z ktorého bola záloha Zákazníkom zaplatená.
5.2. Zákazník je oprávnený zaplatiť cenu Objednávky pri odovzdaní tovaru z Objednávky buď platobnou kartou alebo v hotovosti. Zákazník je povinný vybrať si spôsob úhrady ceny Objednávky pred dokončením Objednávky. V odôvodnených prípadoch, najmä, nie však výlučne, v prípade predchádzajúceho porušenia Zmluvy (vrátane týchto VOP a zmluvných ustanovení na www.kosik.sk internetovom portáli) zo strany Zákazníka, môže KOŠÍK požadovať zaplatenie zálohy za cenu Objednávky pred odoslaním tovaru z Objednávky Zákazníkovi. Pred zaplatením zálohy za cenu Objednávky nie je KOŠÍK povinný zaslať tovar z Objednávky Zákazníkovi.
5.3. Cena tovaru nezahŕňa cenu za službu doručenia tovaru na miesto uvedené v Objednávke. Výška aktuálnej ceny za dodanie tovaru na miesto určené v deň uskutočnenia Objednávky Tovaru je uvedená na internetovej stránke s informáciami o dodávkach a cenách. Cena za službu dodania tovaru na miesto bude pripočítaná ku konečnej cene objednávateľa, pokiaľ objednávateľ nezískal bezplatnú službu dodania tovaru, ktorej podmienky sú uvedené na internetovom portáli www.kosik.sk.
5.4. Akákoľvek iná zmena bude vždy vopred oznámená Zákazníkovi pri vytváraní Objednávky a môže závisieť od požadovanej doby dodania tovaru.
VI. Odstúpenie od zmluvy a reklamácie tovaru
6.1. Reklamácia tovaru: Zákazník je povinný tovar odovzdaný z Objednávky bezodkladne skontrolovať a prípadné zistené nedostatky obratom nahlásiť (reklamovať) KOŠÍK. Ak tovar (najmä potraviny) vykazujú pri odovzdaní zákazníkovi vady, v dôsledku ktorých ho nebude možné používať na jeho účel (zo zrejmých dôvodov, napr. uplynutie doby spotreby alebo tovar je inak zjavne nevhodný na tepelné spracovanie alebo spotrebu alebo určený účel použitia alebo porušený obal), Zákazník bezodkladne vráti tovar príslušnej osobe, ktorá mu ho odovzdala v mene KOŠÍKa. KOŠÍK si vyhradzuje právo neprihliadať na reklamácie uplatnené oneskorene pri vadách zjavných pri prevzatí tovaru.
V prípade neskoršej reklamácie tovaru zvolí Zákazník jeden z obvyklých spôsobov uplatnenia reklamácie a kontaktuje spoločnosť KOŠÍK buď prostredníctvom zákazníckej linky +421 220 924 600 alebo e-mailom na zakaznici@kosik.sk. Za účelom posúdenia reklamácie môže KOŠÍK od zákazníka požadovať preukázanie vady, spravidla zaslaním fotodokumentácie k vade tovaru.
6.2. On-line reklamácie: Za účelom uľahčenia nákupu a komunikácie so zákazníkmi môže KOŠÍK umožniť reklamáciu online – prostredníctvom zákazníckeho účtu. Online reklamácia je služba výhodná pre Zákazníkov, ktorá uľahčuje a urýchľuje proces reklamácie tovaru; Žiadnym spôsobom neobmedzuje Zákazníka v bežnom spôsobe podávania reklamácií ani v právach spotrebiteľa – ide o selektívnu/alternatívnu a voliteľnú možnosť, ktorá sa riadi vlastnými pravidlami z hľadiska procesu vysporiadania. Preto je možné reklamáciu on-line uplatniť do 72 hodín od prevzatia tovaru (alebo v inom čase určenom spoločnosťou KOŠÍK oznámením na www.kosik.sk internetovom portáli), nie je však dostupná pre všetky výrobky. Výnimka sa vzťahuje na:
i. tovar s cenou nad 40,00 EUR s DPH,
ii. nepotravinový tovar (elektronika, hračky) s cenou nad 10,00 EUR s DPH,
iii. tovar z vernostného programu v hodnote nad 10,00 EUR s DPH,
iv. oblečenie,
Vo svojom profile je zákazník vhodným spôsobom informovaný o tom, ktorý tovar je možné reklamovať online a pri ktorom tovare je potrebné zvoliť obvyklé spôsoby uplatnenia reklamácie popísané primárne v ods. 6.1 týchto VOP. Online reklamácie sú riešené pripísaním Kreditov (v hodnote reklamovaného tovaru) na zákaznícky účet. Zákazník si môže Kredity uplatniť na ďalší nákup alebo požiadať zákaznícku podporu KOŠÍK o vrátenie Kreditov na svoj bankový účet. Kredity nie je možné vymeniť v hotovosti. KOŠÍK si vyhradzuje právo ďalej obmedziť alebo zrušiť možnosť online reklamácie.
KOŠÍK si vyhradzuje právo neumožniť online reklamáciu v prípade podozrenia zo zneužitia zákona alebo podvodného a obdobného konania, vrátane zrušenia Kreditov získaných podvodným konaním, alebo zrušenia objednávky, najmä ak Kredity získané nezákonne alebo nezákonne boli použité na jeho úhradu. Týmito vylúčeniami nie sú dotknuté práva spotrebiteľa pri uplatňovaní záruky na tovar alebo práva vyplývajúce z chybného plnenia.
6.3. Odstúpenie od Zmluvy do 14 dní: V súlade s ustanovením § 20 zákona č. 108/2024 Z.z., o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len "ZoOS"), môže Zákazník odstúpiť od Zmluvy do 14 dní odo dňa, keď Zákazník (alebo tretia osoba iná ako dopravca) tovar prevzal, alebo 14 dní od uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby. V prípade odstúpenia od zmluvy je objednávateľ povinný bezodkladne odovzdať tovar osobe, ktorá mu ho odovzdala v mene spoločnosti KOŠÍK, a ak to nie je možné, alebo ak k odstúpeniu dôjde neskôr v rámci 14-dňovej lehoty, je Zákazník povinný oznámiť odstúpenie od zmluvy spoločnosti KOŠÍK telefonicky alebo prostredníctvom www.kosik.sk internetového portálu, identifikovať tovar a dohodnúť riešenie príslušného odstúpenia od zmluvy; Zákazník je následne povinný zaslať predmetný tovar spoločnosti KOŠÍK do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, pokiaľ sa KOŠÍK a Zákazník nedohodnú na vyzdvihnutí tovaru priamo od zákazníka. V prípade odstúpenia od zmluvy znáša Zákazník náklady spojené s vrátením tovaru, a to okrem prípadu uvedeného v ods. 6.4 posledná veta VOP.
6.4. Ak Zákazník odstúpi od Zmluvy, vráti KOŠÍK Zákazníkovi bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od Zmluvy, všetky finančné prostriedky vrátane nákladov na doručenie, ktoré dostal od Zákazníka na základe Zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým ich prijal. Prijaté peňažné prostriedky vráti KOŠÍK Zákazníkovi akýmkoľvek iným spôsobom len v prípade, že s tým Zákazník súhlasí a ak mu tým nevzniknú žiadne dodatočné náklady. Ak si zákazník zvolil iný spôsob doručenia ako najlacnejší spôsob ponúkaný spoločnosťou KOŠÍK, spoločnosť KOŠÍK vráti zákazníkovi náklady na doručenie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania tovaru. Ak zákazník odstúpi od zmluvy, KOŠÍK nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky zákazníkovi skôr, ako zákazník tovar prevezme alebo kým zákazník nepreukáže, že tovar odoslal spoločnosti KOŠÍK, podľa toho, čo nastane skôr. KOŠÍK prevezme tovar od zákazníka v domácnosti objednávateľa na vlastné náklady, ak zákazník odstúpi od zmluvy uzatvorenej mimo obvyklých prevádzkových priestorov KOŠÍK, tovar bol v čase uzavretia zmluvy doručený do domácnosti objednávateľa a povaha tovaru neumožňuje jeho odoslanie obvyklou poštovou cestou.
6.5. Zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s týmto tovarom iným spôsobom, než je potrebné na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru.
6.6. V súlade s ustanovením § 19 ods. 1 písm. d), e) a f) ZoOS nie je možné odstúpiť od zmluvy pri tovare podliehajúcom rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze (potravinách) - napr. ovocie, zelenina alebo potraviny živočíšneho pôvodu, ani pri tovare v uzavretom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť zo zdravotných alebo hygienických dôvodov po tom, čo ho zákazník porušil (napr. ak zákazník poškodí ochranný obal tovaru alebo ak bezpečnostný zámok alebo ak môže dôjsť k inej kontaminácii tovaru) alebo ak tovar môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom. S ohľadom na dodržiavanie hygienických noriem a týchto VOP zákazník súhlasí s tým, že KOŠÍK je oprávnený odmietnuť odstúpenie od zmluvy v prípade akéhokoľvek podozrenia z porušenia týchto noriem zo strany zákazníka a zaslať vrátený tovar späť zákazníkovi na náklady zákazníka, a ak to nie je možné (napr. z hygienických dôvodov alebo z dôvodu porušenia ochranného obalu), je KOŠÍK oprávnený tovar bezodkladne zlikvidovať.
VII. Práva zákazníka z chybného plnenia
7.1. KOŠÍK zodpovedá zákazníkovi za vady tovaru a/alebo služieb v rozsahu stanovenom všeobecne záväznými právnymi predpismi. KOŠÍK tak zodpovedá Zákazníkovi, že tovar a/alebo služba sú pri prevzatí bez vád. Ak sa vada prejaví do jedného roka od prevzatia, má sa za to, že tovar a/alebo služba boli chybné pri prevzatí, pokiaľ to povaha veci alebo vady nevylučuje.
7.2. V súlade s ustanovením § 619 ods. 1 Občianskeho zákonníka môže zákazník reklamovať vadu, ktorá sa objaví na tovare, do 24 mesiacov od jeho prevzatia okrem prípadov kedy sa na tovar uplatňuje osobitná záručná doba. Osobitná záručná doba sa uplatňuje primárne pri tovare:
- podliehajúcemu rýchlej skaze kedy je minimálna záručná doba 24 hodín;
- u ktorého je vyznačená doba použiteľnosti alebo minimálna trvanlivosť (bežne uvedená na obale, v priloženom návode alebo prípadne v reklame);
- tovaru už použitého, kedy je záručná doba 12 mesiacov
Zodpovednosť za vady sa neuplatňuje v prípade vád výrobku, ktoré:
- vznikli opotrebovaním pri bežnom užívaní;
- vznikli z dôvodu nesprávneho používania alebo zásahu (vrátane mechanického poškodenia napr. pádom či nárazom), skladovania alebo nesprávnej údržby v rozpore s pokynmi výrobcu či iného obdobného dôvodu;
- sa vyskytujú na výrobku zľavnenom pre danú vadu;
- musel Zákazník s vynaložením obvyklej pozornosti poznať už pri uzatvorení kúpnej zmluvy či pri prevzatí tovaru alebo pokiaľ Zákazník vadu sám spôsobil či pokiaľ bola táto vada spôsobená udalosťami mimo vplyvu KOŠÍKu, teda vada nemala príčinu v povahe výrobku.
Vyššie uvedený výpočet je len demonštratívny. KOŠÍK preto upozorňuje, že dĺžka záručnej doby sa môže líšiť (byť skrátená) podľa povahy daného tovaru.
Zákazník nemá právo na nároky z vadného plnenia, ak vadu sám spôsobil. Opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním alebo v prípade použitej veci opotrebením zodpovedajúcim miere jeho predchádzajúceho užívania nie je vadou tovaru. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
7.3. Na zodpovednosť za vady a nároky z vád tovaru sa pri kúpnych zmluvách uzavretých do 30.06.2024 použijú ustanovenia bodu 7.3 týchto VOP. Ak má tovar vady, ktoré možno odstrániť, môže zákazník v súlade s ustanovením § 622 Občianskeho zákonníka požadovať, aby táto bola bezplatne, včas a riadne odstránená alebo môže požadovať výmenu veci, alebo jej súčasti ak sa vada týka len tejto súčasti, ak tým KOŠÍKu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. KOŠÍK je oprávnený vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to zákazníkovi nespôsobí závažné ťažkosti. V prípade odstraňovania vady KOŠÍK odstráni vadu v primeranej lehote po jej uplatnení tak, aby Zákazníkovi nespôsobovala značné nepríjemnosti, s prihliadnutím na povahu veci a účel, na ktorý vec kúpil alebo rozhodne o zamietnutí reklamácie v prípade ak ide o dôvody, pre ktoré nenesie zodpovednosť za vady predaného tovaru. Na odstránenie vady prevezme KOŠÍK vec na vlastné náklady.
Ak Zákazník neprevezme opravenú vec alebo vec v prípade zamietnutej reklamácie v primeranej lehote, najneskôr však do 14 dní, po tom, čo ho KOŠÍK informoval o možnosti prevzatia veci, vzniká dňom nasledujúcim po uplynutí uvedenej lehoty medzi KOŠÍKom a Zákazníkom zmluva o skladovaní veci na základe ktorej sa KOŠÍK zaväzuje vec uskladniť a riadne opatrovať a Zákazník sa zaväzuje za uskladnenie veci hradiť odmenu vo výške 3,- € za každý (aj začatý) deň uskladnenia. Zároveň sa neprevzatie tovaru Zákazníkom v lehote podľa predchádzajúcej vety považuje za závažné porušenie povinnosti Zákazníka a KOŠÍKu vzniká právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy a zároveň je oprávnený započítať svoj nárok za uskladnenie veci voči kúpnej cene tovaru. Zákazník je taktiež oprávnený v rovnakej lehote, resp. kedykoľvek do momentu odstúpenia od Zmluvy KOŠÍKom oznámiť písomne KOŠÍKu súhlas s likvidáciou opravenej veci, čím sa Zákazník zbavuje povinnosti opravenú vec prevziať a v takom prípade mu nevzniká nárok na vrátenie kúpnej ceny a zaniká tým tiež zmluva o skladovaní veci.
Ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má zákazník právo na výmenu veci alebo právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva má zákazník, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec užívať. Ak ide o neodstrániteľné vady nebrániace riadnemu užívaniu veci, má zákazník nárok na primeranú zľavu z ceny veci určenej ako rozdiel medzi hodnotou veci bez vady a vadnou vecou. Rovnaké právo na primeranú zľavu z ceny veci namiesto práva na výmenu veci má zákazník v prípade, ak ide o vec použitú alebo predávanú za nižšiu cenu a za uvedenú vadu KOŠÍK zodpovedá. Okrem vyššie uvedeného má Zákazník právo odstúpiť od zmluvy, ak a) KOŠÍK odmietne vadu odstrániť alebo ju v primeranej, resp. zákonnej lehote neodstránil alebo ju neakceptuje na vlastné náklady, b) vada je podstatným porušením zmluvy, alebo d) z vyjadrenia KOŠÍK alebo z okolností je zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranej lehote alebo bez závažných ťažkostí pre zákazníka. Zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada zanedbateľná. Ak Zákazník odstúpi od Zmluvy, KOŠÍK vráti Zákazníkovi kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po prevzatí tovaru alebo po tom, čo Zákazník preukáže, že tovar bol odoslaný. Práva z chybného plnenia sa uplatňujú u KOŠÍK. Ak je to možné, zákazník najprv kontaktuje KOŠÍK prostredníctvom zákazníckej linky alebo e-mailu a dohodne sa s KOŠÍKOM na ďalšom postupe. Na posúdenie vady bude KOŠÍK spravidla požadovať zaslanie fotodokumentácie k vade a/alebo odovzdanie chybného tovaru. Ak zákazník uplatní právo vyplývajúce z chybného plnenia, KOŠÍK písomne potvrdí dátum uplatnenia práva, ako aj opravu a dobu jej trvania.
KOŠÍK je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch aj neskôr tak, aby vybavenie reklamácie netrvalo dlhšie ako 30 dní od jej uplatnenia. V prípade potreby prevziať reklamovaný tovar za účelom vybavenia reklamácie, lehota na vybavenie reklamácie neplynie do momentu obdržania reklamovaného tovaru KOŠÍKom.
7.4. Na zodpovednosť za vady a nároky z vád tovaru sa pri kúpnych zmluvách uzavretých po 30.06.2024 použijú ustanovenia bodu 7.4 týchto VOP. V súlade s § 623 Občianskeho zákonníka Zákazník má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Zákazník si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil KOŠÍKu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Zákazníkovi značné ťažkosti.
KOŠÍK môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa predchádzajúceho odseku druhej vety.
KOŠÍK opraví alebo vymení vec v primeranej lehote (§ 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka) po tom, čo Zákazník vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Zákazníkovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý Zákazník vec požadoval.
Na účely opravy alebo výmeny Zákazník odovzdá alebo sprístupní vec KOŠÍKu alebo osobe podľa § 622 ods. 5 Občianskeho zákonníka. Náklady prevzatia veci znáša KOŠÍK.
KOŠÍK dodá opravenú vec alebo náhradnú vec Zákazníkovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Zákazník dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak.
Ak Zákazník neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže KOŠÍK vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, KOŠÍK Zákazníka o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. KOŠÍK bezodkladne po predaji vyplatí Zákazníkovi výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak Zákazník uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej KOŠÍKom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. KOŠÍK môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré KOŠÍK účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by KOŠÍK musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
KOŠÍK pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. KOŠÍK a Zákazník sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí Zákazník na náklady a nebezpečenstvo KOŠÍKa.
Zákazník má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak
a) KOŠÍK vec neopravil ani nevymenil,
b) KOŠÍK vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
c) KOŠÍK odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka,
d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
f) KOŠÍK vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Zákazníka.
Pri posudzovaní práva Zákazníka na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa predchádzajúceho odseku písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od Zákazníka objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť KOŠÍKA odstrániť vadu.
Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
Zákazník nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa § 624 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak sa Zákazník spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa Zákazník spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie KOŠÍK.
Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, Zákazník môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci. Zákazník po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec KOŠÍKu na náklady KOŠÍKa.
KOŠÍK po odstúpení od zmluvy vráti Zákazníkovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci KOŠÍKu alebo po preukázaní, že Zákazník zaslal vec KOŠÍKu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
KOŠÍK vráti kúpnu cenu Zákazníkovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Zákazník pri zaplatení kúpnej ceny, ak Zákazník výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša KOŠÍK.
Zákazník môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa § 619 ods. 1 až 3 Občianskeho zákonníka, teda najneskôr do uplynutia zákonnej záručnej doby.
7.5. Práva z vadného plnenia sa uplatňujú u KOŠÍK. Ak je to možné, zákazník najprv kontaktuje KOŠÍK prostredníctvom zákazníckej linky alebo e-mailu a dohodne sa s KOŠÍKOM na ďalšom postupe. Na posúdenie vady bude KOŠÍK spravidla požadovať zaslanie fotodokumentácie k vade a/alebo odovzdanie chybného tovaru. Ak zákazník uplatní právo vyplývajúce z vadného plnenia, KOŠÍK vystaví Zákazníkovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Zákazníkom a uvedie v tomto potvrdení lehotu, v ktorej vadu v súlade so zákonom odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý KOŠÍK nemôže ovplyvniť (možnosť predĺženia lehoty na vybavenie reklamácie na viac ako 30 dní sa uplatní len pri kúpnych zmluvách uzavretých po 30.06.2024, v prípade kúpnych zmlúv uzavretých do 30.06.2024 musí byť reklamácia (oznámenie vád) vybavené bez zbytočného odkladu, najneskôr v 30 dňovej lehote.
Ak KOŠÍK odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi zákazníkovi. Ak zákazník znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť KOŠÍKU za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a KOŠÍK nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. V prípade vytknutia vád tovaru nadobudnutého podľa kúpnych zmlúv uzavretých do 30.06.2024 sa pri odmietnutí reklamácii postupuje v súlade s § 18 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
V prípade potreby prevziať reklamovaný tovar za účelom vybavenia reklamácie, lehota na vybavenie reklamácie neplynie do momentu obdržania reklamovaného tovaru KOŠÍKom.
7.6. KOŠÍK nezodpovedá za žiadnu škodu alebo akékoľvek iné následky, ktoré vzniknú Zákazníkovi na základe konania Zákazníka alebo v súvislosti s ním, alebo na základe okolností na strane Zákazníka.
7.7. Zákazník berie na vedomie, že KOŠÍK negarantuje bezproblémovú, nepretržitú, bezchybnú a bezpečnú prevádzku www.kosik.sk Internetového portálu, kedy opak vzniká následkom technických dôvodov. KOŠÍK nezodpovedá za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do www.kosik.sk Internetového portálu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho účelom.
7.8. Dostupnosť tovaru je viazaná na sklad a KOŠÍK negarantuje dostupnosť tovaru ani v prípade, že systém prostredníctvom www.kosik.sk Internetového portálu eviduje daný tovar ako „na sklade“. Po obdržaní každej objednávky KOŠÍK kontroluje aktuálny stav skladu, kedy dochádza k rezervácii objednaného tovaru pre Zákazníka a až následne k potvrdeniu objednávky a uzatvoreniu Zmluvy. V prípade, že nebude možné Objednávku z akéhokoľvek dôvodu vybaviť zo strany KOŠÍK, bude o tom Zákazník informovaný prostredníctvom zákazníckej linky KOŠÍK alebo prostredníctvom e-mailu, ktorý Zákazník uvedie v Objednávke ako kontaktnú adresu.
VIII. Vratné obaly
8.1. V cene tovaru vo vratných zálohových obaloch je zahrnutá aj záloha za takéto balenie. Zákazník môže vrátiť zálohovaný obal a dostať zálohu späť v ktoromkoľvek obchodnom reťazci.
8.2. KOŠÍKU je možné zo zálohových obalov odovzdať len zálohové obaly zo skla, iné vratné obaly nebudú KOŠÍKOM prevzaté. Odovzdaný obal je možné vrátiť aj priamo vodičovi kuriéra pri odovzdávaní ďalšej objednávky, ktorý akceptuje aj zálohované obaly, ktoré neboli zakúpené u KOŠÍKU (ak sa jedná o zálohový obal zo skla).
8.3. Vodič doručovateľa pri prevzatí odovzdaného obalu od Zákazníka na mieste zadá informáciu o jeho prevzatí do aplikácie KOŠÍK. Vyššie uvedené informácie sa objavia na zákazníckom účte zákazníka najneskôr 24 hodín po prevzatí zálohovaného obalu.
8.4. Vrátenie zálohy za tieto obaly bude vykonané pripísaním Kreditov na zákaznícky účet vo výške zodpovedajúcej výške zálohy za vrátené obaly, keď za 1 € sa pripisuje 1 Kredit. Tieto Kredity budú pripísané na zákaznícky účet v lehote najneskôr 24 hodín od prevzatia a kontroly predmetných zálohovaných obalov kuriérom, a to v prípade, že sa jedná o riadne vrátené nepoškodené obaly, ktoré je KOŠÍK povinný prijať.
Doba platnosti Kreditov pripísaných na zákaznícky účet zo zálohy na vratné obaly sa riadi ustanovením čl. 3.4 týchto VOP. Zákazník môže Kredity (i) uplatniť pri ďalšom nákupe, alebo (ii) požiadať zákaznícku podporu KOŠÍKA o preplatenie Kreditov na jeho bankový účet. Na základe Zákazníkom poskytnutých údajov bude platba zaslaná do 3 dní od oznámenia na ním oznámený účet. V prípade, že Zákazník účet neoznámi, bude mu platba poukázaná na bankový účet, z ktorého hradil Objednávku, ak je KOŠÍKU tento účet známy.
IX. Alkoholické nápoje a tabakové výrobky, elektronické cigarety a príslušenstvo
9.1. Tabakové výrobky, pomôcky na fajčenie, bylinné výrobky určené na fajčenie a elektronické cigarety (ďalej len "tabakové výrobky") sa môžu predávať a preberať iba osobami staršími 18 rokov.
9.2. KOŠÍK, ako predajca tabakových výrobkov prostredníctvom komunikácie na diaľku, je vybavený počítačovým systémom, ktorý jednoznačne overuje vek spotrebiteľa v čase predaja (t.j. či spotrebiteľ nie je mladší ako 18 rokov), a to nasledovne:
i. Nákup tabakových výrobkov na KOŠÍKu je možný len zákazníkom, ktorí majú registrovaný užívateľský účet so svojimi osobnými údajmi a pred objednaním tabakových výrobkov poskytnú KOŠÍKu svoj dátum narodenia. Pri registrácii zákazníckeho účtu je Zákazník povinný uviesť základné identifikačné údaje minimálne vo forme mena a priezviska – viď článok 3.2 VOP. Tabakové výrobky môžu do košíka pridávať iba registrovaní užívatelia, neregistrovaného zákazníka systém upozorní aby sa zaregistroval.
ii. Registrovaný zákazník pridá do košíka tabakové výrobky podľa vlastného výberu; počítačový systém KOŠÍK zároveň automaticky zablokuje platbu vopred (t.j. na diaľku, bez prítomnosti kuriéra) za nákup obsahujúci tabakové výrobky zákazníkovi, ktorý ešte nebol overený na prvý nákup tabakových výrobkov. Ak sú tabakové výrobky vybraté z košíka kedykoľvek neskôr, zákazník môže zaplatiť vopred. Operácie podľa tohto bodu sa prejavia zákazníkovi vo fáze výberu spôsobu platby v objednávkovom formulári.
iii. Pred dokončením prvého nákupu tabakových výrobkov je zákazník vyzvaný, aby zadal svoj dátum narodenia. Systém automaticky kontroluje splnenie podmienky veku najmenej 18 rokov, aby umožnil dokončenie objednávky nákupu obsahujúcej tabakové výrobky.
iv. Po zadaní dátumu narodenia a splnení podmienky dovŕšenia veku najmenej 18 rokov Registrovaný zákazník zadá a dokončí Objednávku tabakových výrobkov štandardným postupom na KOŠÍKU. Zmluva vzniká potvrdením objednávky, avšak právny účinok Zmluvy o prvom nákupe tabakových výrobkov je viazaný na okamih jednoznačného overenia veku registrovaného zákazníka.
v. Pred odovzdaním prvého nákupu tabakových výrobkov kuriér dôveryhodne overí vek zákazníka pomocou elektronického systému. Registrovaný Zákazník umožní kuriérovi nahliadnuť do svojho občianskeho preukazu alebo iného identifikačného dokladu, kuriér overí vek registrovaného Zákazníka jeho potvrdením v mobilnej aplikácii, kde sa zároveň vykonáva elektronické overenie systému s údajmi vyplnenými pri registrácii – o overení počítačovým systémom je Zákazník informovaný správou na účet/e-mail. Platí to, že tovar musí byť prevzatý majiteľom účtu zákazníka pri prvom nákupe tabakových výrobkov (osoba je jasne identifikovaná), inak nie je možné splniť zmluvu o kúpe tabakových výrobkov (v dôsledku splnenia podmienky ukončenia zmluvy zaniká), nákup sa neodovzdáva.
vi. Ak sa preukáže, že zákazník je v čase prvého nákupu starší ako 18 rokov, účet zákazníka sa overí a ďalší nákup tabakových výrobkov nepodlieha obmedzeniam spôsobu platby ani sa účinok zmluvy neodkladá, s výnimkou situácie, keď nákup v mene zákazníka prevezme tretia strana.
vii. Pri každom nákupe tabakových výrobkov je kuriér povinný vyššie uvedeným spôsobom overiť vek osoby preberajúcej nákup a neodovzdá nákup v sekcii obsahujúcej tabakové výrobky osobe mladšej ako 18 rokov – podmienka ukončenia je splnená obdobne ako v bode 9.2. v) vyššie.
9.3 Zákazník je oprávnený zadať objednávku alkoholických výrobkov iba vtedy, ak je starší ako 18 rokov, mladším osobám je zakázané ich predávať. Osobe mladšej ako 18 rokov nebude doručená objednávka obsahujúca alkoholické výrobky v rozsahu tovaru obsahujúceho alkohol.
9.4 KOŠÍK si vyhradzuje právo zaviesť obmedzenia obdobne ako predaj alkoholických a tabakových výrobkov aj pre vybrané drogériové tovary (napr. čistiace prostriedky pre domácnosť alebo prostriedky na ničenie škodcov, alebo horľavé, prchavé alebo dráždivé látky alebo inak nebezpečné alebo zdraviu škodlivé) alebo akýkoľvek iný tovar obdobnej povahy.
X. Ochrana práv duševného vlastníctva, zneužitie Služby, dostupnosť Služby, ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán
10.1. Zákazník berie na vedomie, že softvér a ďalšie komponenty, ktoré tvoria www.kosik.sk Internetový portál (vrátane fotografií inzerovaných služieb a/alebo tovarov), sú chránené autorským právom. Zákazník sa zaväzuje používať www.kosik.sk Internetový portál výlučne pre vlastnú potrebu a ďalej sa zaväzuje, že nebude vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť zasahovať alebo používať (napr. ukladať, upravovať, distribuovať) softvér alebo iné komponenty, ktoré tvoria www.kosik.sk Internetový portál.
10.2. Prístup a používanie www.kosik.sk internetového portálu Klientom v súlade s VOP je bezplatné.
10.3. Objednávateľ nie je oprávnený pri používaní www.kosik.sk Internetového portálu využívať mechanizmy, programové vybavenie alebo iné postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na prevádzku www.kosik.sk Internetového portálu. Internetový portál www.kosik.sk je možné používať len v rozsahu, ktorý nepoškodzuje práva ostatných zákazníkov KOŠÍK a je to v súlade s jeho účelom.
10.4. Zákazník používa www.kosik.sk Internetový portál na vlastné riziko a berie na vedomie, že fotografie na Internetovom portáli www.kosik.sk slúžia len na ilustračné účely.
10.5. KOŠÍK nezodpovedá za prípadné škody vzniknuté v súvislosti s využívaním služieb, využívaním informácií alebo sťahovaním údajov zverejnených na www.kosik.sk Internetovom portáli, t.j. za chyby, opomenutia, prerušenia, poruchy, oneskorenia, počítačové vírusy, ušlý zisk alebo stratu údajov Zákazníka alebo akejkoľvek inej tretej osoby používajúcej Internetový portál www.kosik.sk, neoprávnený prístup k prenosom a údajom takýchto osôb, zmena takýchto údajov, ako aj iné hmotné a nehmotné straty.
10.6. Všetky informácie zverejnené na www.kosik.sk Internetovom portáli sú poskytované s najlepším vedomím a svedomím spoločnosti KOŠÍK, ktorá nezodpovedá za ich úplnosť alebo technickú správnosť. KOŠÍK sa tiež zrieka všetkých záruk, že obsah stránok a informácií na www.kosik.sk Internetový portál je neškodné.
10.7. KOŠÍK si vyhradzuje právo kedykoľvek obmedziť alebo ukončiť prístup Zákazníka alebo akejkoľvek inej tretej osoby na www.kosik.sk Internetový portál, a to hlavne, nie však výlučne, v prípade podozrenia zo zneužitia práva alebo podvodného a obdobného konania.
XI. Ochrana osobných údajov a súhlas so spracovaním
11.1. Ako KOŠÍK spracúva osobné údaje Zákazníka je popísané v časti Ochrana súkromia zákazníkov. Zákazník berie na vedomie, že je povinný uvádzať svoje osobné údaje správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať KOŠÍK o každej zmene svojich osobných údajov.
XII. Dodanie a prevzatie
12.1. Ak nie je dohodnuté inak, všetka korešpondencia súvisiaca so zmluvou musí byť druhej zmluvnej strane doručená písomne, elektronickou poštou alebo osobne alebo doporučenou zásielkou prostredníctvom poskytovateľa poštových služieb. Spravidla sa doručuje objednávateľovi na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke.
12.2. V prípade doručenia elektronickej pošty sa správa považuje za doručenú okamihom prijatia na server prichádzajúcej pošty. Správa doručená osobne alebo prostredníctvom poskytovateľa poštových služieb sa považuje za prijatú prevzatím zásielky adresátom alebo odmietnutím zásielky adresátom. V prípade doručenia prostredníctvom poskytovateľa poštových služieb sa zásielka považuje za doručenú aj uplynutím lehoty desiatich (10) dní od uloženia zásielky a adresát je vyzvaný na prevzatie uloženej zásielky, ak je zásielka uložená u poskytovateľa poštových služieb, aj keď sa adresát o uložení nedozvedel.
XIII. Nákup tovaru právnickými osobami
13.1. Na KOŠÍKU môžu nakupovať aj právnické osoby (podnikatelia) za účelom zaistenia prevádzky kancelárie. Medzi typické nákupy patrí napríklad zásobovanie kancelárie čerstvým ovocím a zeleninou, čerstvým pečivom, zákuskami, chlebíčkami či sendvičmi, nápojmi, alebo kancelárskymi a upratovacími potrebami. Je potrebné vziať na vedomie, že nákup tovaru za účelom ďalšieho predaja alebo inej podnikateľskej činnosti nie je na KOŠÍKU povolený.
13.2. Platobné metódy pre právnické osoby:
i. Platba v hotovosti pri prevzatí nákupu alebo kartou online.
ii. Platba elektronicky pomocou Kreditov.
iii. Platba na faktúru spätne – pokiaľ máte záujem o spätnú platbu na faktúru, je nutné najprv po registrácii ako právnická osoba uskutočniť minimálne tri objednávky, ktoré budú uhradené jednou z vyššie uvedených platobných metód. Potom budete mať možnosť nakupovať na faktúru bez obmedzení.
13.3. Podrobnosti týkajúce sa nákupov právnických osôb na internetovom portáli www.kosik.sk nájdete na https://www.kosik.sk/stranky/kosik-na-recepciu
IV. Záverečné ustanovenia
14.1. Zmluva, ako aj všetky vzťahy súvisiace s používaním www.kosik.sk Internetového portálu, sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Tým nie sú dotknuté práva Zákazníka (spotrebiteľa) vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov. V prípade právneho sporu medzi zákazníkom a spoločnosťou KOŠÍK bude rozhodovať vecne a miestne príslušný súd.
14.2. V prípade akýchkoľvek pripomienok alebo sťažností je zákazníkovi k dispozícii zákaznícka podpora telefonicky alebo e-mailom. V prípade, ak nie je zákazník, ktorý je spotrebiteľom, spokojný s kvalitou plnenia Košíku, resp. ak nie je spokojný s jednaním Košíku, alebo so spôsobom vybavenia jeho reklamácie alebo keď sa domnieva, že Košík porušil iné jeho práva, má právo podať Košíku žiadosť o nápravu. Košík bude informovať Spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak Košík odpovie zamietavo na žiadosť podľa predchádzajúcej vety.
14.3. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Košík na žiadosť podľa odseku 14.2 odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Návrh podáva Spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Spotrebiteľ sa môže s návrhom na alternatívne riešenie sporu obrátiť na niektorých zo subjektov zapísaných v zozname vedenom Ministerstvom hospodárstva SR, aktuálny zoznam je k nájdeniu tu: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 alebo prostredníctvom ODR platformy Európskej únie na riešenie spotrebiteľských sporov podaním sťažnosti tu: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks#heading-3
14.4. KOŠÍK je oprávnený vykonávať svoju činnosť na základe živnostenského oprávnenia a na činnosť sa nevzťahuje žiadne iné povolenie. Živnostenskú inšpekciu vykonáva živnostenský úrad v rámci svojej pôsobnosti.
14.5. Ak niektoré ustanovenie VOP je alebo sa stane neplatným alebo neúčinným, takéto neplatné ustanovenie sa nahradí ustanovením, ktorého význam je čo najbližšie neplatnému ustanoveniu. Neplatnosť alebo neúčinnosť ktoréhokoľvek ustanovenia nemá vplyv na platnosť a účinnosť ostatných ustanovení.
14.6. Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27 Odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa tel. č.: 02/ 58272 172-3 fax č.: 02/ 58272 170
XIV. Kontaktné údaje:
- Internetový portál/e-shop:www.kosik.sk
- Zákaznícka telefónna linka:+ 421 220 924 600
- E-mail zákazníckej podpory:zakaznici@kosik.sk
Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 8.11.2024.